A complete guide to point of purchase displays| Tech Spotlight
Wyświetlacze w punktach zakupu to kategoria marketingu detalicznego, która może pomóc markom i sprzedawcom w reklamowaniu produktów i wpływać na decyzje zakupowe.
Marki muszą polegać na wielu narzędziach marketingowych, aby promować nowe produkty i zwiększać sprzedaż. Kampanie często składają się z tradycyjnych reklam, mediów społecznościowych, marketingu cyfrowego i niezliczonych niszowych sposobów edukowania kupujących i wzbudzania zainteresowania.
Ale wiedząc, że 82% kupujących jest bardziej skłonnych do zakupów po obejrzeniu, zatrzymaniu lub zaprezentowaniu produktu, marki również mądrze uwzględniają działania podejmowane w sklepie w swoich strategiach.
Wprowadź wyświetlacze w punkcie zakupu. Wyświetlacze POP to kategoria marketingu detalicznego, która pomaga markom i sprzedawcom detalicznym reklamować produkty i wpływać na decyzje zakupowe. Często niestandardowe, mogą obejmować plastikowe stojaki na blacie w pobliżu kasy, duże, wolnostojące wyświetlacze na zaślepce końcowej przejścia – i wszystko pomiędzy.
Różne rodzaje wyświetlaczy detalicznych spełniają unikalne funkcje, dlatego przygotowaliśmy krótką listę najpopularniejszych wyświetlaczy w punktach sprzedaży i przedstawiliśmy zalety każdego z nich.
Wyświetlacze zaślepek
Wyświetlacze zaślepek znajdują się na końcu alejki, naprzeciw ruchliwego chodnika w sklepie. Zrozumiałe jest, że ten obszar to najlepsze nieruchomości, ponieważ produkty zyskują na zwiększonej ekspozycji i wzroście sprzedaży tutaj.
Ekspozytory te mogą być zarówno wolnostojące, jak i przymocowane do gondoli, więc decydując się na rozwiązanie z zaślepką, należy zapoznać się z opcjami dostępnymi u sprzedawcy. Zazwyczaj sklepy meblowe lub specjalistyczne sklepy z elektroniką mogą pomieścić wolnostojące wyświetlacze, podczas gdy sklepy spożywcze zwykle wymagają, aby wyświetlacze końcowe wykorzystywały ich istniejące osprzęt.
Joe Poborsky, twórca modeli Frank Mayer, przedstawia kilka kwestii, które należy wziąć pod uwagę podczas projektowania wyświetlacza końcowego.
„Jeśli mocujesz do gondoli, pamiętaj o wysokości swojego produktu, aby towar zmieścił się na wyznaczonej półce” – powiedział. „A jeśli decydujesz się na samodzielny wyświetlacz, pamiętaj o przepisach dotyczących linii wzroku w sklepach, w których wyświetlacze muszą znajdować się poniżej określonej wysokości, aby złagodzić straty”.
Jeśli chodzi o ekspozycje produktów detalicznych, zaślepki są popularnym wyborem ze względu na ich najlepsze lokalizacje. Projektując 10 rodzaj ekspozycji, należy wykorzystać ruch pieszy i mierzyć zarówno wzrost świadomości marki, jak i sprzedaż.
Wyświetlacze wbudowane
W przeciwieństwie do wyświetlaczy końcowych, wyświetlacze wbudowane znajdują się na istniejącej półce w przejściu. Mogą być tymczasowe lub trwałe i, podobnie jak zaślepki, mogą stać samodzielnie lub zostać przymocowane do istniejących regałów sklepowych.
I chociaż poszczególne alejki są mniej uczęszczane niż główne arterie, wbudowany wyświetlacz zapewnia ekspozycję dla marek, które chcą, aby ich towary wyróżniały się na tle konkurencji w swojej kategorii.
Ponieważ niestandardowe ekspozytory detaliczne mogą oferować intrygujące efekty wizualne, interaktywność i informacje, odróżniają markę od innych na półce.
„W morzu marek żarówek, elektroniki i nie tylko, wbudowane wyświetlacze przebijają się przez bałagan i zwracają uwagę na konkretne firmy i produkty na półce” – powiedział Poborsky.
Te wyświetlacze w punktach sprzedaży zapewniają również dobre możliwości wykorzystania mediów. Czujniki ruchu, osoby naruszające przejścia i osoby mówiące na półkach to interaktywne narzędzia, które wzbudzają zainteresowanie i zwiększają świadomość.
Wyświetlacze wolnostojące
Wyświetlacz wolnostojący to samodzielny wyświetlacz, który nie jest mocowany do regałów sklepowych. Często te wyświetlacze są merchandiserami, sprzedającymi produkt bezpośrednio z jednostki. Istnieją jednak również przypadki wolnostojących wyświetlaczy zaprojektowanych do demonstracji produktów lub edukacji konsumenta.
Wolnostojące ekspozytory mają znaczenie, więc marki inwestują w nie, aby prezentować swoje towary w w pełni kontrolowanej, markowej strukturze, która zwykle znajduje się w najlepszych lokalizacjach sklepów.
Przy projektowaniu tego typu ekspozycji w punkcie zakupu należy wziąć pod uwagę zachowanie estetyki.
Na przykład Poborsky opowiedział, w jaki sposób niwelatory są używane do przedłużenia żywotności wyświetlacza i zapobiegania zabrudzeniu dna podczas mopowania przez pracowników sklepu. Podobnie, dodanie funkcji, takich jak kopnięcia lub użycie ciemnych kolorów w miejscach o dużym natężeniu ruchu, również zapobiegnie zatarciom, wgnieceniom i pękniętym częściom.
Podczas określania, czy wolnostojący wyświetlacz jest właściwą drogą dla Twojej marki, zapytaj producenta wyświetlacza o tymczasowe i stałe opcje, a także specjalne strategie projektowe, aby przyciągnąć zainteresowanie klientów.
Interaktywne wyświetlacze
Interaktywne wyświetlacze są dokładnie takie, jak brzmią — wyświetlacz POP, który ma wbudowany interaktywny ingredient. Może to być wszystko, od prostych czujników ruchu i przycisków po monitory wideo, dźwięk i inne efekty cyfrowe.
„Za każdym razem, gdy masz aktywność, przyciągnie to ludzi” – powiedział Poborsky. „Dodanie świateł, ruchu, dźwięku i wideo tworzy dodatkowe zainteresowanie”.
Dobrym tego przykładem jest cyfrowe oznakowanie. Badanie przeprowadzone przez firmę Nielson wykazało kiedyś, że 68 procent klientów zgodziło się, że cyfrowe oznakowanie wpłynęło na decyzję o zakupie w sklepie, podczas gdy 44 procent uważało, że skłoniło ich to do zakupu reklamowanego produktu zamiast tego, który pierwotnie zamierzali kupić.
Przekształcanie aktywności w show oznacza również, że wydłużasz czas kontaktu z potencjalnymi klientami, co prowadzi do większego prawdopodobieństwa sprzedaży.
Niektóre marki wykraczają nawet poza podstawowe funkcje interaktywne i wykorzystują elementy, takie jak ekrany dotykowe, analityka kamery i inne, aby stworzyć zaawansowany technologicznie wyświetlacz detaliczny.
„Posunąłbym się nawet do stwierdzenia, że kioski i oznakowanie cyfrowe można uznać za rodzaje wyświetlaczy interaktywnych” — stwierdza Poborsky. „Generują zainteresowanie i wpływają na decyzje zakupowe, co w ostatecznym rozrachunku jest celem wyświetlaczy w punktach zakupu”.
Ekspozytory nablatowe
Miejsce na ladę jest cenne w sklepach. Jest to nie tylko ograniczone, ale także doskonałe miejsce na ekspozycje na blacie, ponieważ zazwyczaj znajduje się w pobliżu kasy, w której ruch pieszy jest duży.
„Niektóre marki decydują się na produkcję wyświetlacza, który ma zarówno wersję wolnostojącą, jak i alternatywę nablatową” – powiedział Poborsky. „Daje im to możliwości w zależności od potrzeb różnych sprzedawców”.
Główną zaletą zabudowy ekspozytora nablatowego jest cena. Produkcja tych mniejszych wyświetlaczy pozwala zaoszczędzić na metalu lub innych materiałach.
„Wyświetlacze nablatowe są podobne do wyświetlaczy wolnostojących, ponieważ mogą być stałe lub tymczasowe i mają takie identical dodatki – jak przykręcenie w celu zapewnienia stabilności lub wyposażenie w elementy interaktywne” – stwierdza Poborsky.
Projektując kolejny wolnostojący ekspozytor sklepowy, oceń, czy wersja nablatowa może być również korzystnym dodatkiem do programu.
Poręczny wyświetlacz merchandisingowy
Za każdym razem, gdy produkt jest sprzedawany z ekspozycji detalicznej, jest technicznie uważany za merchandiser.
Aby sprzedawać towary z ekspozycji, firmy muszą wziąć pod uwagę różne kwestie.
„Ważne jest, aby ekspozycja była jak najlepiej dopasowana do towaru” – mówi Poborsky. „Czy produkt leży płasko? Czy można go zawiesić? Czy przedmioty znajdują się w blistrze, które można zawiesić na haczykach lub półce? To wszystko są czynniki wpływające na sposób projektowania merchandisera”.
Ponadto dużą rolę może odgrywać również bezpieczeństwo. Marki mogą chcieć zabezpieczyć droższe towary w celu powstrzymania kradzieży. W tym celu wyświetlacze są projektowane z obudowami i zamkami. Należy jednak pamiętać, że zwiększa to złożoność, ponieważ zakup przedmiotu będzie wymagał zaangażowania sprzedawcy detalicznego, a także klucza dostępu.
W końcu merchandising to skuteczne narzędzia do przyciągania uwagi, edukowania konsumentów i sprzedaży produktów – a wszystko to w jednym wygodnym miejscu.
Tymczasowe wyświetlacze
Podczas gdy stałe i półstałe ekspozycje są zaprojektowane tak, aby wytrzymać miesiące i lata, tymczasowe ekspozycje są tworzone na tygodnie. Często wykonane z tektury falistej, są świetną opcją dla marek, które mają krótsze terminy marketingowe dla określonych produktów lub używają ich do sezonowego brandingu.
Te ekspozytory są idealne dla towarów konsumpcyjnych i alkoholi — kategorii, które często promują nowe smaki lub targi w okresie świąt lub dużych wydarzeń.
Punkt cenowy jest dużą zaletą w przypadku wyświetlaczy tymczasowych, ponieważ koszt materiałów jest znacznie tańszy niż w przypadku cięższych opcji. Biorąc to pod uwagę, są bardziej podatne na zużycie, dlatego nie wytrzymują próby czasu.
Jeśli marki chcą mieć aktualizowane funkcje na swoich wyświetlaczach, ale chcą bardziej trwałego wyposażenia, istnieją rozwiązania, które można wbudować w trwalsze wyświetlacze.
„Używanie elementów naruszających przejścia lub grafiki magnetycznej, które można zamienić, jest zawsze rozwiązaniem” – powiedział Poborsky.
Końcowe przemyślenia
Lista wyświetlaczy w punktach sprzedaży może być długa — aureole sufitowe, cyfrowe oznakowanie, dozowniki grawitacyjne i wiele innych to dodatkowe kategorie w działaniach promocyjnych.
Podczas określania, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom, skonsultuj się z renomowanym producentem wyświetlaczy detalicznych, który może wskazać właściwą opcję.