Inkluzywny wzrost e-commerce w SA

za pomocą Mamongae Mahlare. Stworzenie rodzimej branży e-commerce w RPA przyciąga uznanych światowych konkurentów. Jest to wskaźnik, że lokalny rynek ma zdolność do szeroko zakrojonego wzrostu, godnego inwestycji zarówno globalnych graczy, jak i uznanych graczy lokalnych.

Nawet zrzucanie ładunku nie przyćmiło RPA światła, gdy globalni gracze wkraczają na lokalny rynek detaliczny. Zapowiada się ciekawy czas dla południowoafrykańskich konsumentów i innych detalistów, którzy mają ambicje wygrywania w grze omnichannel. Oprócz pojawienia się dużego globalnego gracza, istnieją ważne rozważania dotyczące tego, jak wygląda ścieżka wzrostu dla e-commerce i pytania o to, co się zmieni i czy wszystkie zmiany będą na lepsze dla wszystkich.

Przybycie większej liczby konkurentów to dobra rzecz. Mówi o możliwości wzrostu. W obecnej sytuacji handel internetowy stanowi zaledwie 4% całego rynku detalicznego. Istnieje możliwość podwojenia i potrojenia tego, osiągając ponad 12% w ciągu następnej dekady lub wcześniej. Aby skalować liczbę osób, które częściej korzystają z tego kanału, a firmy, które mogą się rozwijać w ramach tego przyjęcia, zainwestują dostęp do danych redukcja znanych czynników tarcia i konstruktywna konkurencja.

Jednym ze skutków ubocznych znajomości jest brak tego, co jest tuż przed tobą. Ważne jest, aby być świadomym lokalnych sprzedawców, ich inwestycji i rozpędu, jaki nabierają w zwiększaniu ich obecności w Internecie. Mają wgląd, aby dostosować swoje egzekucje, aby zaspokoić niuanse południowoafrykańskiego konsumenta. Zauważyliśmy już wzrost aktywności lokalnej i oczekuje się, że będzie ona nadal rosła. Jest bardzo prawdopodobne, że globalni gracze wchodzący na rynek SA znajdą więcej niż jednego silnego konkurenta, z którym będą mogli konkurować na tym rynku (uwaga Eda: Amazon wchodzi na rynek SA w 2023 roku).

Tworzenie pracy

Jednym z potężnych aspektów e-commerce jest to, że gra nie dotyczy wyłącznie platform internetowych. Pojawią się efekty falowe, które wpłyną na lokalnych sprzedawców detalicznych, a także na firmy rynkowe, które są tworzone i wspierane przez rozwój e-commerce. Na przykład, za pośrednictwem rynku Takealot.com, do tej pory udostępniliśmy około 8000 małym i średnim firmom opłacalną i natychmiastową drogę na rynek. To 8000 agency, które tworzą miejsca pracy i obsługują konsumentów, którzy inaczej nie byliby w stanie z powodzeniem wejść do gospodarki formalnej.

Wiemy to mały biznes są kluczowym czynnikiem wzrostu gospodarczego i tworzenia miejsc pracy w przyszłości, dlatego chcemy, aby liczba ta podwoiła się i potroiła dzięki lokalnym, rodzimym MŚP. Biorąc pod uwagę, że w ciągu dekady nasz ekosystem stworzył 33 000 miejsc pracy, siła tych platform wspierających zmianę życia młodych mieszkańców RPA jest niezrównana.

Pojawia się również pytanie, czy międzynarodowi konkurenci zbudują lokalną bazę sprzedawców, czy sprowadzą sprzedawców międzynarodowych? Będzie to miało realne konsekwencje dla rozwoju małych przedsiębiorstw i jako kraj musimy preferencyjnie wspierać te, które zwiększają lokalny udział w gospodarce. Jest to szczególnie istotne dla mieszkańców RPA, którzy walczą o pracę i mają ambicje budowania własnych business – chcą być aktywnymi uczestnikami gospodarki, a to musi być chronione i wspierane. Lokalne to lekker, lokalność to władza, lokalność to przyszłość.

Gospodarka o obiegu zamkniętym

Ta eksplozja konkurencji e-commerce będzie miała bardzo realny wpływ na gospodarkę o obiegu zamkniętym. Ważne jest, aby chronić lokalne firmy, ponieważ prowadzą one wiele wątków w całym kraju. Mała firma będzie zaopatrywać się w inne firmy, a ta firma będzie pozyskiwać swoje towary z innej lokalnej firmy, a wszystkie trzy będą pozyskiwać pracowników z lokalnych społeczności.

Ta gospodarka o obiegu zamkniętym ma kluczowe znaczenie dla wzrostu i transformacji naszej gospodarki. Wartość wydatków konsumenckich musi zostać zachowana w kraju, gospodarce, społecznościach i lokalnych firmach. To musi pozostać priorytetem – umieszczenie integracji w centrum wzrostu i ekspansji. To nie tylko zapewnia, że ​​społeczności prosperują i odnoszą sukcesy, ale jest inwestycją w gospodarkę i szersze społeczeństwo, która przyniesie korzyści wszystkim w dłuższej perspektywie.

Przybycie globalnych graczy do RPA jest ukłonem w stronę tego, co tutaj zbudowaliśmy i obecnością fascynującej możliwości. Mieszkańcy RPA są gotowi na rozwój i kreatywność w handlu elektronicznym, a teraz to od nas zależy, czy to ożywimy. To będzie trudne – o to chodzi w rywalizacji – ale będzie też zwinne, ekscytujące i przyniesie ogromną wartość rynkowi południowoafrykańskiemu i tym, którzy są na tyle odważni, by być częścią budynku. Widzimy świetlaną przyszłość w e-commerce i cieszymy się, że globalni rówieśnicy też to robią.

Główne źródło zdjęcia: Pexels.com.

Mamongae Mahlare jest dyrektorem generalnym grupy Takealot. Grupa Takealot jest rodzimym przedsiębiorstwem południowoafrykańskim, które pomaga wspierać lokalną gospodarkę cyfrową i zwiększa dostęp do wysokiej jakości produktów i usług detalicznych w całym kraju. Pomogła tysiącom małych organization i partnerów biznesowych znaleźć odbiorców i rozwijać się w gospodarce formalnej.

– Otrzymuj biuletyn Retailing Africa co tydzień • Zapisz się tutaj.

Leave a Reply