Not Prioritizing SMS Marketing? One Metric Will Change Your Mind.
Wiadomości SMS są dla wielu osób nieusuwalnie wplecione w tkankę codziennego życia. Ma to sens, ponieważ wysyłamy SMS-y — częściej używany termin na SMS — na długo przed pojawieniem się iPhone’a.
W rzeczywistości pierwsza wiadomość SMS została wysłana 30 lat temu. (Poważnie.) Jeśli jesteś marketerem w wieku 20 lat, wiadomości tekstowe są starsze od Ciebie.
Nasze emotikony i GIF-y — nie wspominając o naszych telefonach i aplikacjach — z pewnością ewoluowały od czasu tego pierwszego tekstu. Ale podstawowa technologia SMS pozostaje zarówno prosta, jak i mniej więcej taka sama: serie tekstu, skomponowane i wysłane z jednego urządzenia i dostarczone natychmiast (mniej więcej) do innego — lub do wielu innych. Jest szybki, tani (przynajmniej w obliczu nielimitowanych planów tekstowych dla konsumentów) i przede wszystkim łatwy.
Jednak wiele marek i ich zespołów marketingowych daje SMS-om krótki dystans w porównaniu z innymi kanałami cyfrowymi. Wydaje się, no cóż, stary. To może być trafne, ale jest to również potencjalnie błędny sposób myślenia o tym. SMS to jedno z najpotężniejszych narzędzi w zestawie narzędzi marketera konsumenckiego.
Jeśli jesteś sceptyczny, jeden wskaźnik powinien szybko zmienić zdanie: około 90 procent wiadomości SMS jest otwieranych w ciągu trzech minut od ich otrzymania, jak wynika z często cytowanego raportu opublikowanego przez firmę badawczą MobileSquared. Jeśli jesteś choć trochę cierpliwy, to wzrasta do 99 procent w ciągu 20 minut.
Pomyśl o tym przez chwilę jako marketer. Jeśli robisz e-maile (co z całą pewnością robisz), prawdopodobnie jesteś zachwycony współczynnikiem otwarć wynoszącym od 20 do 25 procent i zupełnie nie przeszkadzają ci współczynniki klikalności wyrażone jednocyfrowo. W niektórych branżach współczynnik klikalności na poziomie 2% jest dobry.
Dzięki SMS-om otwierana jest praktycznie każda wiadomość. Jeśli nie traktujesz SMS-ów jako dużej części swoich planów marketingowych, czas zacząć.
Oto więcej motywacji dla Ciebie: Chociaż SMS-y mogą być stare, marketing and advertising SMS-owy wciąż znajduje się w fazie wzrostu. Liczba osób na całym świecie, które zdecydowały się na otrzymywanie SMS-ów od organization, wzrosła o 23 procent w latach 2016-2020. Wszystkie strzałki nadal wskazują niebo w kierunku marketingu SMS-owego, zwłaszcza, że smartfony osiągnęły globalny punkt nasycenia i stały się bramą internetową dla większości światowej populacji .
Wskaźnik czasu do otwarcia mówi, że zaangażowanie jest zarówno natychmiastowe, jak i entuzjastyczne — szybki i wściekły charakter wiadomości tekstowych sprawia, że jest to naturalne dopasowanie dla marketerów marki.
Można powiedzieć, że mamy aplikację. To świetnie i może zdziałać cuda, ale większość statystyk i badań – nie wspominając o niepotwierdzonych dowodach z naszego codziennego życia – wskazuje, że o wiele trudniej jest nakłonić ludzi do pobrania Twojej aplikacji. A nawet jeśli to zrobią, niekoniecznie będą włączać powiadomienia press. Ludzie mają tendencję do wyłączania powiadomień, ale jesteśmy uwarunkowani — z wieloletnią praktyką — aby otwierać i czytać teksty. A robimy to bardzo często: dwie trzecie Amerykanów sprawdza swoje telefony średnio 160 razy dziennie.
Wszystko to wywiera również dodatkową presję na Ciebie jako marketera. Ten ogromny współczynnik otwarć oznacza, że ludzie faktycznie zobaczą Twoją wiadomość, więc lepiej spraw, aby się liczyła.
Skłonienie ludzi do korzystania z SMS-ów może być stosunkowo proste — zwłaszcza jeśli są już klientami lub są zainteresowani Twoją marką. Jest to niska bariera wejścia i istnieją sposoby (takie jak zniżka lub oferta) na osłodzenie puli.
Ale kiedy już to zrobisz, musisz być bardzo czujny, aby nie przekazywać nadmiernej ilości wiadomości. Traktuj kampanie SMS-owe cennie (zwłaszcza w odniesieniu do e-maili, które możesz robić z większą ilością). Ostatnią rzeczą, jaką chcesz zrobić, gdy ktoś zdecyduje się na otrzymywanie od Ciebie wiadomości, jest przedłużone przyjmowanie i spowodowanie, że zrezygnują, ponieważ wtedy go zgubiłeś. Rezerwuj kampanie SMS do określonych celów i celów.
Świetnym przykładem są wyprzedaże błyskawiczne — zwłaszcza, gdy klient ma wąski czas na działanie. SMS jest do tego idealny, ponieważ wiesz, że go otworzą przedstawienie im świetnej oferty i terminu działania może być bardzo skuteczne.
Gdy zachęcisz klientów do włączenia udostępniania lokalizacji, geofencing SMS może być dobrym sposobem na zachęcenie pobliskich klientów do odwiedzenia sklepu fizycznego, lokalizacji restauracji lub innej witryny. I możesz to łączyć ze specjalnymi ofertami i ramami czasowymi, jak w przykładzie sprzedaży błyskawicznej. Jest to kolejna taktyka, w której ogromny, szybki wskaźnik otwarcia wiadomości SMS oferuje ogromną przewagę w porównaniu z pocztą e-mail. Każda kampania lub oferta, która jest wrażliwa na czas, często świetnie pasuje do SMS-ów.
Dilemma nadmiernego przesyłania wiadomości jest prawdziwy to balansowanie. Zachowaj ostrożność, zwłaszcza gdy rozwijasz swój software i tworzysz dane marketingowe, które możesz analizować i z nich uczyć. Dobra praktyczna zasada: Postaw się na miejscu klienta (lub zadzwoń): Czy chcesz otrzymać tę wiadomość od marki, którą lubisz? Jak często chciałbyś usłyszeć od marki? (Prawdopodobnie nie tak często.) I tak dalej.
Jeśli do tej pory ignorujesz SMS-y lub podchodzisz do tego głupawo, tracisz potężne narzędzie z niesamowitym zaangażowaniem. Czasami „najnowsza i najlepsza” technologia jest w rzeczywistości protokołem komunikacyjnym mającym trzy dekady. Czas ogarnąć SMS-y. Przy prawie stuprocentowym współczynniku otwarć nie możesz sobie na to pozwolić.
Jeff Haws jest starszym menedżerem w WiadomośćGearsplatforma angażująca klientów korporacyjnych.