Retail sales drop as Brits spend less in supermarkets, says ONS

sprzedaż detaliczna
// Konsumenci wydają mniej na żywność z powodu kryzysu kosztów życia
// Niższe rachunki za artykuły spożywcze były głównym czynnikiem spadku sprzedaży detalicznej o ,5%

Sprzedaż detaliczna spadła, ponieważ konsumenci wydają mniej na żywność z powodu kryzysu związanego z kosztami życia.

Brytyjczycy zostali zmuszeni do ograniczenia cotygodniowych zakupów w supermarkecie, gdy inflacja uderzyła, powiedział ONS.

Niższe rachunki za artykuły spożywcze były głównym czynnikiem spadku sprzedaży detalicznej w Wielkiej Brytanii o ,5% w zeszłym miesiącu.


CZYTAJ WIĘCEJ: Zaufanie konsumentów spada do rekordowo niskiego poziomu od początku rekordów w 1974 r.


Domy towarowe i sklepy z artykułami gospodarstwa domowego również odnotowały spadek wydatków klientów z powodu wyższych kosztów utrzymania.

The ONS powiedział, że 1,5% spadek wolumenu sprzedaży żywności wydaje się być związany z inflacją, która mierzona wskaźnikiem cen konsumpcyjnych osiągnęła w maju najwyższy od 40 lat poziom 9,1%.

Wzrost sprzedaży detalicznej w kwietniu również został zrewidowany w dół z pierwotnych szacunków 1,4% do ,4%, podczas gdy w okresie trzech miesięcy do maja – co jest lepszym wskaźnikiem podstawowego trendu niż dane z jednego miesiąca – wydatki spadły o 1,3% w porównaniu z poprzednim kwartał.

ONS powiedział, że spadek sprzedaży detalicznej był bardziej wyraźny, gdy wykluczono wydatki kierowców na benzynę i olej napędowy.

Na tej podstawie sprzedaż detaliczna spadła o ,7% w ciągu miesiąca i 1,5% w ciągu kwartału.

Wicedyrektor ONS ds. badań i wskaźników ekonomicznych, Heather Bovill, powiedziała: „Sprzedaż detaliczna spadła w maju z powodu spadku sprzedaży żywności. Informacje zwrotne z supermarketów sugerowały, że klienci wydają mniej na swój sklep spożywczy z powodu rosnących kosztów życia.

„Więcej pracowników powracających do biura mogło przyczynić się do zwiększenia sprzedaży paliw w tym miesiącu, podczas gdy kupujący kupujący stroje na letnie wakacje pomogli zwiększyć sprzedaż odzieży.

„Wzrosty te zostały zrekompensowane spadkami cen artykułów gospodarstwa domowego i domów towarowych, a detaliści w tych obszarach zgłaszają niechęć konsumentów do wydatków z powodu obaw o przystępność cenową i wyższe ceny”.

Kliknij tutaj, aby zapisać się do bezpłatnego codziennego biuletynu e-mailowego Retail Gazette

Elizabeth Reynolds

Next Post

The Surprising Reason You Could Become 'Immune' to Certain Injectables

Fri Jun 24 , 2022
A couple of times a year, I’ll see a reader email us this question, or a friend will shoot me a text: “I feel like my Botox isn’t working anymore. Am I becoming immune to it?” If this has ever happened to you, you’re not crazy—it is possible. For some […]