Trends for 2022 and Beyond

Od czasu powstania Amazon.com sklepy e-commerce stopniowo przejmowały udział w rynku od tradycyjnych sprzedawców detalicznych. Ten development eksplodował podczas pandemii: tylko w 2020 roku e-commerce wzrosła ponad 3-krotnie w Usa i prawie 5-krotnie w Wielkiej Brytanii.

Jednak w 2022 r. handel elektroniczny i sprzedaż detaliczna w sklepach zbiegają się, a nie konkurują. Powód? Pojawienie się technologii, takich jak handel społecznościowy, zakupy na żywo i tak zwane „ciemne sklepy”.

Razem te nowe technologie zaoferują konsumentom bardziej satysfakcjonujące sposoby robienia zakupów, jednocześnie dając detalistom większe możliwości przekształcenia kupujących w klientów.

Handel społecznościowy szybko zdobywa przyjaciół

Tradycyjnie konsumenci byli zmuszeni porównywać wygodę zakupów on line z korzyściami płynącymi z osobistego doświadczania produktów, zanim wydadzą pieniądze. Firmy również musiały iść na kompromis.

Sprzedawcy internetowi zostali zmuszeni do wchłonięcia stopy zwrotu zbliżają się do 21 procentze współczynnikami konwersji w niskie pojedyncze cyfry. Sklepy stacjonarne doświadczyły gwałtownego spadku ruchu pieszego, a także wyższych kosztów operacyjnych. Podczas gdy ruch pieszy po pandemii ponownie rośnie, to czy ten trend się utrzyma, pozostaje kwestią otwartą.

Nowe technologie, takie jak handel społecznościowy a zakupy na żywo oferują sposoby na wypełnienie luki. Platformy takie jak Fb, Instagram i TikTok zapewniają zintegrowane koszyki zakupowe, oferując markom kolejny kanał sprzedaży produktów bezpośrednio konsumentom. Rekomendacje od zaufanych influencerów, przyjaciół i rodziny nosić większą wagęco bezpośrednio prowadzi do wzrostu sprzedaży.

Insider Intelligence/eMarketer zgłasza, że prawie połowa użytkowników internetu w United states of america dokonał zakupu za pośrednictwem jednej z głównych sieci społecznościowych w 2021 r. Do 2025 r. eMarketer przewiduje osiągnąć prawie 80 miliardów dolarówco stanowi 4% wszystkich zakupów on the net.

Zakupy na żywo: kolejna najlepsza rzecz do bycia tam

Ściśle związane z rozwojem social commerce jest pojawienie się zakupów na żywo. Możliwość zobaczenia produktów prezentowanych w czasie rzeczywistym lub uzyskania pomocy doświadczonych sprzedawców, którzy mogą odpowiedzieć na pytania i zaoferować dodatkowe możliwości, zaciera granicę między e-commerce a sprzedażą w sklepie.

Za McKinseya, 265 milionów ludzie już zaangażowali się w handel wideo na żywo, zdecydowana większość z nich w Chinach.

W Stanach Zjednoczonych zakupy na żywo są stosunkowo w powijakach. Jednak już teraz obserwujemy imponujące wyniki wśród naszych klientów, zwłaszcza w przypadku droższych produktów, takich jak towary luksusowe, które zazwyczaj wiążą się z co najmniej jedną wizytą w sklepie. Sprzedawcy biżuterii, którzy wdrożyli zakupy na żywo, odnotowali 20-krotny wzrost współczynników konwersji on the net. Sklepy z ekskluzywnymi meblami odnotowały średni wzrost zakupów w e-commerce o 250 procent.

Według Coresight Exploration sprzedaż na żywo w Stanach Zjednoczonych — obejmująca zarówno platformy handlu społecznościowego, jak i wideo w sklepach — osiągnie w tym roku 11 miliardów dolarów i 25 miliardów dolarów w 2023 roku.

Ciemne sklepy mają świetlaną przyszłość

Trzecim kluczowym trendem zacierającym granice między handlem internetowym i osobistym jest pojawienie się: ciemne sklepy. Ze względu na popularność zakupów on the internet, niektórzy detaliści odeszli od tradycyjnych sklepów stacjonarnych i zamiast tego wykorzystują wynajmowaną powierzchnię do zarządzania operacjami sprzedaży e-commerce i/lub jako centra mikro-success.

Wdrażanie ciemnych sklepów oferuje detalistom kilka korzyści operacyjnych. Pozwala im skonsolidować powierzchnię magazynową i detaliczną, znacznie zmniejszając koszty ogólne. Eliminuje potrzebę zabezpieczania kosztownych nieruchomości do generowania ruchu pieszego stara mantra „lokalizacja lokalizacja lokalizacja” dla sukcesu w handlu detalicznym nie jest już aktualna. I lepiej pozycjonuje ich do oferowania lokalnej dostawy do domu lub odbioru z krawężnika, negując kluczową zaletę sklepów internetowych.

Z kolei te oszczędności finansowe mogą pomóc sprzedawcom zachować miejsca pracy dla sprzedawców detalicznych i inwestować w technologię, taką jak wyżej wymienione narzędzia wideo i transmisje strumieniowe na żywo.

Raport autorstwa Badania i rynki stwierdza, że ​​do 2030 r. ilość materiałów poświęconych mikrocentrom realizacji zamówień wzrośnie 20-krotnie, a wartość rynkowa wyniesie około 36 miliardów dolarów. Startupy technologiczne które ułatwiają tworzenie i zarządzanie takimi obiektami już przyciągnęły niektórych 8 miliardów dolarów w inwestycjach kapitałowych.

Dane wygrywają dzień

Inne fashionable w handlu detalicznym, które będziemy nadal obserwować w 2022 r., to wzrost zakupów on the net, usługi odbioru w sklepie (BOPIS), kody QR, które umożliwiają kupującym natychmiastowe łączenie się ze współpracownikami sklepu (zamiast polowania na dostępnych pracowników), mobilne systemy punktów sprzedaży, które umożliwiają współpracownikom realizację sprzedaży w dowolnym miejscu w sklepie oraz szereg opcji płatności zbliżeniowych.

Cechą wspólną wszystkich tych pojawiających się technologii jest zwiększona zdolność do gromadzenia, analizowania i wykorzystywania danych konsumenckich. Sprzedawcy potrzebują metryk do śledzenia zakupów, przewidywania zachowań konsumentów i personalizowania zakupów.

Sprzedawcy internetowi lub hybrydowi mogą korzystać ze zautomatyzowanych systemów, które generują wiadomości e-mail w przypadku porzucenia koszyków i wykorzystują analizy do ponownego zaangażowania klientów. Dane umożliwiają zarówno działaniom internetowym, jak i sklepowym, optymalizację procesów, usprawnienie zarządzania łańcuchem dostaw i udoskonalenie cyklu życia sprzedaży.

Krótko mówiąc, ekscytujące nowe technologie tchną nowe życie zarówno w działalność e-commerce, jak i IRL. Konkluzja? Niezależnie od tego, czy robią zakupy w Internecie, czy w sklepie, ludzie szukają lepszych wrażeń. Organizacje, które wykorzystują te technologie do świadczenia lepszych, bardziej spersonalizowanych usług, będą mogły lepiej zdobywać i utrzymywać lojalność swoich klientów.

André Hordagoda jest współdyrektorem generalnym ds. handlu społecznościowego w Emplifiujednoliconą platformę CX stworzoną w celu połączenia marketingu, opieki i handlu, aby pomóc firmom wypełnić lukę w doświadczeniach klientów.

Elizabeth Reynolds

Next Post

Away expands into outdoor travel

Fri Jun 24 , 2022
Posłuchaj artykułu 3 minuty Ten dźwięk jest generowany automatycznie. Daj nam znać, jeśli masz opinię. Krótki opis nurkowania: Szukając wzrostu poza podstawowymi walizkami, Absent w środę wprowadził Much — For All Routes, nowy linia produktów turystycznych na świeżym powietrzu, zgodnie z komunikatem prasowym firmy. W skład linii wchodzą worki marynarskie, […]