Twórcza siła Hannah Logan Peterson

Kiedy powiem Hannah Logan Peterson że jej krótki film, Córka, wzruszył mnie do łez, nie przesadzam. Wybrany jako wybór The Spark 2.inicjatywa sponsorowana przez Lexus i ELLE, aby pokazać oryginalny film krótkometrażowy kobiety-reżyserki —Córka trwa cztery minuty, ale rozbrzmiewa emocjami, autentycznością i powagą. „Tak właśnie miałem nadzieję, że ten film zrobi”, powiedział Peterson, którego celem było stworzenie refleksyjnej przestrzeni, w której ludzie mogliby zobaczyć siebie, a może nawet medytować nad tym, jak poruszać się po swoim świecie.

W zaledwie dwóch scenach reżyser i scenarzysta z Los Angeles uchwycił fragmenty zwykłego życia matki i córki, które większość z nas rozpozna – zwłaszcza po niekończących się dniach pracy w domu podczas pandemii. Sugestywny utwór cicho pokazuje nam to, co Peterson nazywa „przyziemnymi” chwilami, codziennymi wydarzeniami, które w jakiś sposób oznaczają zarówno wszystko, jak i nic. „Chciałem skupić się na naszych codziennych interakcjach z technologią i na tym, jak wychowujemy życzliwe, troskliwe dzieci w coraz bardziej cyfrowym świecie” — mówi Peterson. Dla mnie, jako widza, film wydobył jednocześnie poczucie zadowolenia, winy, wyzwolenia, wzmocnienia, radości i przebaczenia. Przypomniało mi, że na co dzień żyjemy w dualności (i to jest w porządku) i podkreśliło, że bycie matką wymaga mnóstwa kapeluszy. Jak pokazuje Peterson, każdy chapeau jest piękny i znaczący.

hannah peterson

fot. Nadia Sarwar

Mówiąca technika

Peterson, któremu Lexus i ELLE powierzyły zadanie zastanowienia się nad wzmocnieniem pozycji kobiet oraz związkiem między technologią a ludzkością, mówi, że od razu wyobraziła sobie wizualny dialog między matką a córką. „Zdałem sobie sprawę, jak bardzo technologia współpracuje z macierzyństwem”, mówi, wyjaśniając, że chciała przedstawić technologię jako coś pozytywnego, płynnego i kobiecego, a nie destrukcyjnego, destrukcyjnego lub nagłego.

Jak Peterson (która nie jest matką, ale jest, jak powiedziała, „córką”) i ja opowiadamy o wszystkich cudownych sposobach, w jakie technologia nam pomaga, mówi mi, że jej siostra jest w ciąży i że połowa jej rejestru dzieci jest stworzona się technologii. Rozmawiamy o tym, jak wiele technologii, od laktatorów po tabletki, może poprawić macierzyństwo. „Właściwie możemy coś zrobić w ten sposób”, mówię, przyznając się do niej, że podczas gdy jedna część filmu obudziła we mnie poczucie winy, że zwróciłam się do technologii opieki nad dziećmi, koniec przypomniał mi, że też byłam dziką i wolną matką… dobrą matką – w innych momentach coś, co równoważy wszelkie poleganie na technologii, której używałem do przetrwania.

„Może być przerażające tak duże zaufanie do maszyn” — mówi Peterson. Ale wyjaśnia, że ​​nie ma dobra ani zła – tylko kontemplacja. „Chodzi o pogodzenie się z niejednoznacznością i rozpoczęcie od tego” – mówi. Rzeczywiście, jej krótki film daje przestrzeń do myślenia o wszystkim: zarówno o łatwości, jak i obawach.

Zmiana jazdy

Tworząc swoją historię, Peterson rozważał zarówno smukłą formę, jak i społecznie świadomą misję RZ, pierwszego w pełni elektrycznego samochodu Lexusa, jako metaforę. „Chciałam oprzeć tę historię na rzeczywistości emocjonalnej, ponieważ ostatnio czułam, że nie chcę uciec tak bardzo, jak chcę liczyć się z rzeczywistością i nauczyć się być częścią zmian w naszym świecie” – wyjaśnia. Nowy RZ jest właśnie tym – nie tylko pojazdem do transportu, ale pojazdem do zmiany. Jako wzór innowacji i luksusu, RZ jest reklamowany jako pierwszy krok w misji Lexusa tworzenia całkowicie elektrycznych pojazdów w każdym segmencie na całym świecie, przy jednoczesnym zachowaniu intuicyjnej technologii luksusowej marki, niezawodności, niezrównanych wyników w zakresie bezpieczeństwa, znakomitego wykonania i piękno. W rozwoju pojazdu Lexus postawił w centrum uwagi ludzi. Luksusowa marka nieustannie bada ludzi, którzy wchodzą w interakcję z technologią i ze sobą nawzajem. Lexus i filmowiec rozumieją człowieczeństwo zmian i nieodłączną potrzebę połączenia. Więc ma sens, że w filmie, kiedy widzimy transportation RZ, bohaterowie przenoszą się razem z jednej sceny do drugiej, z domu do sennej natury, uduchowienia, uziemienia, a nawet odkupienia, postrzegamy to jako wyraźny symbol lepszej przyszłości .

hannah peterson

Hannah Peterson

Wspólnie śnimy

Film Petersona, rzut oka na normalne popołudnie, przenosi nas do domu elegancko, ale niedbale, ubranej Nadii, która siedzi przy komputerze i kończy pracę w uporządkowanym domu – estetyka ta odzwierciedla jej Lexusa RZ. Peterson zauważył, że szykowna/funkcjonalna moda odegrała rolę w jej wyobrażeniu sobie Nadii był to blok startowy, wraz z RZ, dla nastroju utworu. Czekając na matkę, córkę Nadii, Momi cierpliwie rysuje konia na swoim tablecie.

Nadia kończy pracę i przegląda różne maszyny, które „opiekowały się” Momi. Czujemy, że jest wdzięczna za rolę, jaką odegrali, że wspierali ją, gdy próbowała zbudować lepszą przyszłość dla siebie i swojej córki.

Sprzątając, Nadia podnosi pill i widzi konia, dużego Appaloosę, na łące oświetlonej zachodem słońca. Wygląda na zaproszenie. Później Nadia bezpiecznie przypina Momi do RZ, co symbolizuje ich przeniesienie do innej części ich życia – w tym przypadku do następnej sceny. Obaj szybko jadą drogą w bogaty w przyrodę krajobraz. Momi spogląda w niebo przez panoramiczny szklany dach RZ. Na otwartej drodze wydają się związani i zabawni, na wspólnej misji.

Przybywają na łąkę o zachodzie słońca. Czy to déjà vu? Z samochodu Momi wybiega w bezkres, za nią Nadia. Zatrzymują się, gdy spotykają konia Appaloosa, takiego jak ten na rysunku. Nadia podnosi Momi i podchodzą do konia. Czy to sen czy rzeczywistość? To nie ma znaczenia.

hannah peterson

fot. Nadia Sarwar

Hannah Peterson została uznana za jedną z 25 najlepszych nowych twarzy niezależnego filmu przez magazyn Filmmaker. Ukończyła studia licencjackie w New School oraz tytuł magistra reżyserii filmowej w California Institute of the Arts (Cal Arts). Jej prace były pokazywane na Sundance Film Competition, MoMA, REDCST i Tribeca Film Festival, gdzie zdobyła stypendium AGBO za swój krótkometrażowy movie East of the River.

Inne reżyserki, które wykorzystały Lexus i ELLE, aby poruszyć tematy związane z kobiecym upodmiotowieniem i skrzyżowaniem ludzkości i technologii, również stworzyły wyjątkowy film. Nie przegap pracy wicemistrzów: Haohao Yan, Jillian Iscaro oraz Suha Araj.

Leave a Reply